Blekna

De har aldrig hänt mig, tror jag. Eller så kanske det var så längesen att jag inte kommer ihåg. De bleknade liksom. Det skulle dock inte förvåna mig, det är så mycket som har bleknat. Så lång tid, klart de är massor som försvinner. De man inte håller kvar glider ju ifrån. Visst?
Men nu, när det kommer tillbaka, eller nej. Inte tillbaka, upprepas? Så känns de så sjukt bra. Vad hände? Varför är det inte alltid sådär fint? Sjukt.
Solljus + gladaste känslan på länge + måbra-humöret + underbara = ett ögonblick som hamnar på näthinnan. Som om någon ristade in bilden i sten.
En sekund som en bild. Lika klar hela tiden.
Det kommer ta ett bra tag innan den bilden bleknar.
Bäst för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0