"Väck mig nio"

Fulis-bild såhär de sista jag gör 2010. De får väl vara så. 2010 var ett fulår helt enkelt.

Sitter på mitt rum med lite tända ljus och datorn. Ibland kollar jag över axeln på min hårt sovande pojkvän.
"Väck mig nio"
Sure. Inte en chans att det skulle gå, men jag försökte. Arga blickar och ett "VAD?!" fick jag. Fan. Hungrig är jag också. Åhhhhh jävla nyår. Blir aldrig som man vill. Och alla andra är ute och har kulkul med kompisar. Jag är den snälla flickvännen som sitter inne och ska umgås med pojkvännen men ends up with film och en kopp te. Surt.

Tro inte att jag har någonting emot att fira med min fina pojkvän, nej. Tvärt om. Jag älskar det. Det är bara det att det hade varit tusen gånger bättre om han hade varit vaken. I alla fall så pass vaken att man kunde prata med honom och få ett svar man förstog.
Men nu skiter jag i det här. Jag tänker gå upp och göra våra pizzor (som vi hade planerat) och sen får han vakna och äta, eller äta kall pizza sen. Inget svårt val, hoppas han tycker likadant.

Och jag vet, detta var ett helt solklart "tyck synd om mig - inlägg" men come on! Det kan ni faktiskt ge mig. Idag i alla fall?

Gott nytt år på er fina. Ni är så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0