Så som det blev

Vakna. Gå upp, alla hjärtans dag, mysigt. Välja finaste kläderna, klä sig. Sminka, 5 extra minuter, noga. Håret, borsta platta hårspray. Göra om, bandana, spraya igen. 
In i köket, kylskåpet. Ställa fram fatet. Fin låda, check! Packa fint, inget får gå sönder. Iväg till bussen. Robin får smaka en cupcake. Berätta om hur mysigt det ska bli. 
I skolan, berätta för Jennifer också, visa cupcakes. Mallig. Visa för Bella och Jocke, malligare.
Anna får rosor, fina. Ännu mer peppad. Längtar, tänker på allt mys och hur bra allt är. 

Missberäkning.

Hemma, i fåtöljen. Hakan på knäna, strumpbyxorna med hjärtan på hånar. Lite kladdigt smink och bandanan argt på golvet. Fina lådan framför, helt full, ingen har rört den ens.


Det blev inte riktigt som jag hade väntat mig och hoppats på. Det blev helt annorlunda. Ska inte deppa ihop för de, men jag hade hoppats så mycket på en lyckad alla hjärtans dag i år.

Kommentarer
Postat av: Bella

tusen <3 från mig. om de är till nån tröst så tycker jag att alla hjärtans dag inte borde finnas, och att alla andra dagar va lite mer kärlekiga dom med. puss <3

2011-02-14 @ 16:57:13
URL: http://beingbellis.blogg.se/
Postat av: hanin

åh fina vän<33

älskarej <333

2011-02-14 @ 22:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0